Story Driven

Een pressure cooker voor
ijzersterke communicatie als team

Activeer consistentie en plezier in het uitdragen van jullie verhaal!

Een inspirerende communicatietraining, waarin jullie praktisch werken (én oefenen!) met het verhaal achter jullie belangrijkste doelen. Geschikt voor teams met zowel externe als interne doelgroepen!

  • Krijg jullie inhoud samen scherp
  • Maak het onderscheidend en impactvol
  • Vind talloze manieren om er boeiend over te spreken
  • Vergroot zelfvertrouwen en vaardigheid in het uitdragen
  • Versterk betrokkenheid en enthousiasme voor jullie werk
  • Leer inzichten en skills voor je persoonlijke communicatie

De training Storification - Story Driven is ontwikkeld op basis van 15 jaar ervaring in het intern activeren van onderscheidende communicatie. Door communicatie niet ‘op te leggen’, maar het samen vanuit enthousiasme en geloof in jullie speerpunten vorm te geven ontstaat een unieke benadering van jullie verhaal die consistent en krachtig uitdragen gemakkelijk maakt - zónder op jullie echtheid en oprechtheid in te leveren.

Zo ziet de training eruit

In deze pressure cooker nodigen inspirerende werkvormen jullie uit om vanuit je hart en onderbuik jullie communicatie te exploreren. Zo ontdekken (en testen, oefenen en verbeteren) we talloze interessante en aanstekelijke ingangen in jullie verhaal.

Zo komt al snel jullie onderscheidende verhaal in beeld en leren jullie hoe je het effectief kunt hanteren - passend bij jullie doelen. Al in de tweede sessie pitcht elk van jullie manieren om jullie verhaal uit te gaan dragen in de praktijk. Dit creëert allemaal materiaal waar jullie samen uit mogen putten, en waarvan jullie een groot deel ook echt in de praktijk zullen inzetten.

Ongemerkt draagt iedereen vanuit enthousiasme en drive bij, en wordt onmiskenbaar duidelijk dat dit jullie belangrijkste brandstof voor overtuigingskracht is.

Programma (kleine aanpassingen zijn in overleg mogelijk):

  • Intake om inhoud en doel af te stemmen (online)

  • Voorbereidende opdracht en mail (met video) aan team

  • Sessie 1: interessante ingangen in jullie verhaal, communicatie strategie (maar dan simpel)

  • Sessie 2: hoe doelgroepen precies gaan doen wat jullie nodig hebben, jullie verhaal in de praktijk (explorerend)

  • Sessie 3: jullie verhaal en de 1001 mogelijkheden om het uit te dragen, finale

  • Gekozen voor de module ‘Live interactie: spreken in groepen en belangrijke meetings’? Deze komt tussen sessie 2 & 3!

  • In de follow up ontvangen jullie een document met jullie belangrijkste thema’s (jullie Talking Points) waarmee jullie je onderscheidende verhaal kunnen uitdragen

Tussen elke sessie in krijg je ‘huiswerk’. Dit kost je maximaal een uurtje tijd en deelnemers ontvangen een mail met een begeleidende video hiervoor.

Thema’s in
Story Driven

Pas op: spoiler alert!
Maar als je nieuwsgierig bent klik je op het pijltje.

  • Kunnen jullie stakeholders aan mij vertellen wat jullie doen? Begrijpen ze jullie waarde echt? En maken ze op de juiste manier gebruik van jullie? Begrijpen ze jullie unieke skillset of aanpak? Weten ze wat jullie proberen te bereiken?

    De zaken waar wij zelf het meeste energie van krijgen, zijn vaak de elementen die missen in onze communicatie. Zonde, want daarmee zijn we nou juist zo aanstekelijk (en dus overtuigend)!

    Verhaalgedreven communiceren zorgt ervoor dat iedereen - ook jullie zélf - zich verbindt aan dat wat er écht toe doet. In woord, en in daad!

  • We zijn in deze maatschappij gewoon geraakt om te spreken in dooddoeners en gebaande paden. Omdat we zien dat het bij anderen werkt of omdat we een bepaalde techniek hebben geleerd om tot inhoud te komen.

    Maar de communicatiekracht van jullie boodschap zit juist in het unieke. In de zaken die niemand anders kán vertellen - omdat ze jullie niet zijn. Door die aspecten te exploreren, halen we de communicatiekracht van jullie verhaal naar boven.

  • We zijn soms zo hard bezig met het aanvinken van de inzichten uit de communicatieleer, dat we vergeten dat een verhaal iets heel natuurlijks is.

    Als ik met jullie praat over wat jullie proberen te bereiken in het werk, waar jullie goed in zijn, wat jullie aanpak is - dan knapt het gesprek van het enthousiasme en persoonlijke drive. Dáár zit het verhaal!

    Maar in hoeverre zit dat ook in jullie communicatie? En hoe laat je het een rol spelen in effectieve communicatie?

    Het goede nieuws is: eens je het doorhebt, gaat ijzersterke, bevlogen, creatieve communicatie bijna als vanzelf.

  • Hóe je vertelt is minstens net zo belangrijk als wát je vertelt. Daarom besteden we optioneel ook aandacht aan personal skills in het spreken zelf.

    Leer praktische inzichten waarmee krachtig spreken in groepen en belangrijke meetings een stuk eenvoudiger wordt. Handig voor je voorbereiding (kost je minder tijd) en tijdens het communiceren zelf (je bent interessanter en overtuigender).

  • Alle gesprekken, presentaties en zelfs kletspraatjes bij de koffieautomaat bij elkaar opgeteld zijn samen een ontzettend belangrijk kanaal voor het uitdragen van jullie verhaal.

    Door daarin enige consistentie en een vleugje charisma te winnen, plukken jullie al het laaghangend fruit van jullie communicatiekracht.

    In deze training verwerven jullie inzicht in hoe jullie verhaal zich verspreid onder stakeholders en hoe je dat slim kunt inzetten voor jullie communicatie doelen.

Handig om te weten

Programma van 3 ` 4 dagdelen,
bij voorkeur met max. 2 weken ertussen

Kleine groep, véél persoonlijke
aandacht (max. 8 personen)

Iedereen werkt op eigen niveau,
ervaring of affiniteit is geen vereiste

Afgestemd op de ‘status’ van jullie verhaal
(zoekend, aanscherpen, vernieuwen)

Vooraf een inhoudelijke intake
om inhoud en doel af te stemmen

Je werkt 1:1 met de inhoud uit jullie werk, dus direct de volgende dag al effect

Volledig programma (intake, videomateriaal, materialen, follow up)

Jullie regelen alleen een ruimte!

Compleet programma 6000,-
(met module Live Interactie 7000,-)

Een verfrissende communicatietraining, waarin jullie praktisch werken en oefenen met het verhaal achter jullie belangrijkste doelen.

  • Scherp jullie inhoud aan

  • Maak het onderscheidend en impactvol

  • Vergroot zelfvertrouwen en vaardigheid in het uitdragen

  • Versterk betrokkenheid en enthousiasme

Krijg ‘het verhaal’ van jullie werk scherp in beeld

  • Ontdek talloze manieren om er krachtig over te vertellen

  • Verwerf inzicht in hoe jullie je verhaal slim en strategisch uitdragen

  • Creëer meer betrokkenheid en enthousiasme voor jullie belangrijkste doelen

  • Leer meer effectiviteit te behalen in jullie persoonlijke communicatie

  • Vergroot zelfvertrouwen, vaardigheid en consistentie van jullie boodschap

Je kunt de trainer, Ruben Blom, alvast even ontmoeten op LinkedIn.