Storification
Discovery (2dd)

Haal de beste ideeën voor een nieuwe visie nú al boven

Het belangrijkste ingrediënt van visie is verhaal

Vervang dagen van vergaderen over jullie nieuwe merkverhaal, visie of propositie voor twee dagdelen oefenen en experimenteren met de kracht van het verhaal daarachter. Deze praktische benadering van visieontwikkeling creëert tal van waardevolle ideeën en inzichten en geeft jullie vandaag al de overtuigende taal in handen om de nieuwe visie uit te dragen.

Ook al is het nog niet af, of staat het idee zelfs nog in de kinderschoenen, als team bezitten jullie nu al een schat van creativiteit, inzicht en strategie die er met vergaderen simpelweg niet helemaal uit zal komen.

n Storification Discovery stappen jullie als team het podium op en leggen jullie door een serie werkvormen de belangrijkste ingrediënten wel bloot.

  • Hoe krijgen we stakeholders mee?

  • Wat vindt de doelgroep écht belangrijk?

  • Hoe brieven we communicatiepartners?

  • Hoe vergroten we het bestaansrecht van ons project?

  • Hoe leggen we de noodzaak levendig uit?

  • Wat is het verhaal achter onze visie?

Na deze training hebben jullie tal van nieuwe, magnetische manieren om over jullie aankomende visie te praten. Storification Discovery is een tool om een hele nieuwe wereld van waardevolle gesprekken te triggeren en een gepassioneerde focus rond het project aan te brengen.

Thema’s in
Discovery

Pas op: spoiler alert!
Maar als je nieuwsgierig bent klik je op het pijltje.

  • In alle ‘communicatie met een doel’ zijn we geneigd om na te gaan denken. Dit noemen we de technische benadering. Als argumenten teveel afgewogen worden, we teveel gebruik maken van beïnvloedings- of overtuigingstechnieken (of door ons gebrek daaraan onzeker worden over onze communicatie), dan verdwijnt de glans.

    Terwijl er niets overtuigender is dan oprechte bevlogenheid en enthousiasme. Daarin zit jullie aanstekelijkheid en overtuigingskracht met name. Bovendien - als deze onderstroom de ruimte krijgt - wordt jullie communicatie in de breedte ook gemakkelijker: er is minder training en sturing nodig om dit goed te doen (dan de technische benadering).

    We zijn niet tegen techniek, maar we leren jullie wel dat jullie authentieke kern (onderstroom) het fundament moet zijn. In Storification leren jullie hoe dat effectief werkt.

  • In deze fase nodigt het werk jullie vooral uit om na te denken over dit verhaal. In dit programma gaan jullie je hoofd uit en gaan we het ervaren.

    Dit is wat goede communicatie maakt: belevingsvol, bereikend en concreet. Dat is een laag in de communicatie die je met vergaderen zelden zult vinden - en precies daarvoor is Discovery bedoeld.

  • In sommige gevallen is het een beetje vreemd voor een team om in termen van merkcultuur te denken. Toch zien wij dat op elk niveau zo: je bent een groep (cultuur) die ergens voor staat (merk).

    Zodra we dat in beeld krijgen opent zich opeens jullie volstrekt unieke verhaal.

  • Hoe breng je het merkverhaal (of visie, of propositie) van jullie organisatie goed tot uiting in dit verhaal? Wat is de duidelijke connectie en hoe klinkt dat?

    Met de werkvormen in Storification Discovery onderzoeken we hoe dat merkverhaal op een kloppende, maar krachtige manier in deze visie kan doorklinken. (Of dat misschien zelfs ongemerkt al doet!)

Handig om te weten


Twee training sessies van 4u met
ca. 2 weken ertussen

Geschikt voor groepen tot 12 personen

Vooraf een inhoudelijke intake
om inhoud en doel af te stemmen

Je werkt op je eigen niveau, ervaring of affiniteit met spreken maakt niet uit

Wordt visievormend ingezet om communicatie van nieuwe ontwikkelingen te onderzoeken

Je werkt met de inhoud uit je eigen werk wat de training praktisch nuttig maakt

Compleet programma voor 5.500,-

Inbegrepen in deze incompany

Inspirerende videolessen

Storification is een hybride programma. Vooraf aan de training ontvangen deelnemers al een videoles waarin ze begeleidt worden bij een voorbereidende opdracht.

En ook na de training ontvangen jullie een aantal video’s waarmee jullie zowel individueel en als team worden ondersteund bij het blijven toepassen in de praktijk.

Heldere thema’s voor consistentie

Na analyse van de training werken wij een set Talking Points voor jullie uit. Dit is een compact overzicht van de belangrijkste thema’s die een grote rol kunnen spelen in het sterk neerzetten van dit verhaal.

De Talking Points dienen als een uitgangspunt en zijn een krachtig voorbeeld voor jullie toekomstige communicatie en middelen.

Voorgesprekken met deelnemers

Naast het voorgesprek met de beslisser(s) waarin de inhoud en jullie doel wordt vastgestel, vinden korte voorgesprekken met de deelnemers plaats.

In deze interviews wordt contextuele input opgehaald en worden de deelnemers alvast geactiveerd in het ‘denken vanuit de onderbuik’ t.b.v. de sessies.

Ontmoet
de trainer: Ruben Blom

Ruben werkt al 15 jaar als trainer (eerst presentatietrainer, later trainer persoonlijke communicatie). Ook werkte hij overlappend 10 jaar lang als freelance copywriter en ontwikkelde hij (employer) merkconcepten, communicatiestrategieën en campagne ideeën. In de Storification programma’s combineert hij die twee carrières, want: “Het gesproken woord is het belangrijkste communicatiekanaal van elke organisatie.”

Ruben heeft een groot creatief vermogen, een aanstekelijke energie en een sterke business sense. Hij begrijpt inhoud snel, voelt gemakkelijk aan in welk krachtveld zijn groep zich beweegt en kan in oogwenk aanwijzen waar de krachtpunten van een verhaal in zitten.

Ontmoet Ruben op LinkedIn, of plan meteen een belafspraak met hem in.

Dit wil je ook weten

Wanneer kies je Discovery?

Dit programma is gericht op kernteams die belast zijn met de visievorming voor nieuwe ontwikkelingen.

Storification Discovery wordt ingezet om even uit het nadenken en vergaderen te stappen en ‘de andere’ laag van het project te onderzoeken: het verhaal.

Discovery is een impactvolle tool waarmee enthousiasme en energie rond het project wordt losgemaakt, sterke perspectieven op het unieke verhaal worden gevonden en zelfs visie wordt verrijkt.

Zetten we ook al zaken vast?

Dat is uiteindelijk natuurlijk aan jullie. Maar niet in de sessies, en we raden het ook niet aan. Juist door het explorerende karakter van dit programma is het zo veilig om van alles uit te proberen. (Daarin zitten vaak de beste vondsten.)

Achteraf zul je in de praktijk wel gaan merken wat er nou echt goed werkt en wat toch minder. De praktijk zal jullie dus het beste kunnen informeren wat je vast moet zetten.

Natuurlijk zijn er wel de Talking Points die je van ons krijgt achteraf. Dit zal wel absoluut een houvast zijn. We zullen je bij oplevering daarvan ook vertellen hoe je het beste met ze om kunt gaan daarna.

Wat is de vorm van de training?

Storification Discovery heeft veel werkvormen waarin jullie in verschillende samenstellingen experimenteren met diverse perspectieven op jullie verhaal. Deelnemers worden hierin uitgenodigd om in te brengen wat ze écht geloven, écht warm van worden om zoveel mogelijk in de ‘onderstroom energie’ te komen. Hier zit de meest krachtige en creatieve taal!

Ook worden jullie uitgedaagd om communicatie hardop uit te proberen voor elkaar. Hierdoor raken jullie geïnspireerd en geënthousiasmeerd door elkaar en oefenen jullie ook alvast voor de praktijk.

Wat is de structuur van het programma?

  • Voorgesprek beslisser(s) om inhoud en doel vast te stellen - we leren jullie verhaal kennen.

  • Voorgesprekken deelnemers (online call) - we onderzoeken jullie situatie en activeren deelnemers.

  • Voorbereidende opdracht (videoles) - in een inspirerende mail wordt het proces voor de groep in gang gezet.

  • Trainingsdagen - een middag of een ochtend, dus goed te combineren met jullie heidagen.

  • Oplevering Talking Points aan beslisser(s) en opvolging deelnemers (+ videoles).

  • Eindevaluatie en laatste opleveringen.

Wat ‘hebben’ we daarna precies?

De meeste opbrengst gaat met de deelnemers mee: ieder van jullie doet talloze inspirerende ideeën op voor de eigen communicatie. Jullie ervaren elk individueel jullie persoonlijke, gepassioneerde connectie met deze aanstaande ontwikkeling en ontdekken hoe jullie dit als grootste krachtbron in jullie communicatie kunnen gebruiken. Na de training zullen alle meetings, gesprekken en presentaties direct heel anders klinken!

Daarnaast krijgen jullie een set Talking Points. Dit is een overzicht van de belangrijkste thema’s in jullie verhaal, in copy uitgewerkt. Door deze thema’s steeds terug te laten komen in al jullie communicatie dragen jullie de sterkste versie van het verhaal consistent uit.

Enne… ruimte en catering?

Smaken verschillen, dus dat hebben we niet vooraf geregeld. In principe laten we dit aan jullie.

Handig om daarbij te weten:

  • Training sessie duurt ca. 4 uur (incl. korte break)

  • Ruimte: min. 70m2, leeg, met daglicht, flip over

  • Bijv. een klein theater of een ruime zaal met een kring stoelen

  • Ontvangst met koffie/thee (ochtend) of gezonde lunch (middag) en gezonde snack tussendoor wordt aangeraden (ivm de energie in de groep)

Vorige
Vorige

Storification Boost Your Brand

Volgende
Volgende

Storification Team Branding