Trainingen waarin teams sterker afstemmen op het verhaal wat ertoe doet.

Dit is Storification


Elk team - ook een organisatie - is eigenlijk niet meer dan een groep mensen. Een sociaal netwerk, dat met elkaar is verbonden door idealen en ambities.

De groep steekt anderen aan met hun enthousiasme, geloof en inhoud. Maar wat steekt de groep aan? Ongemerkt houd je je al snel meer bezig met ‘nadenken over’ in plaats van het ‘ervaren van’ jullie unieke verhaal.

In Storification activeren teams samen in de kracht van hun communicatie. Door te vertellen vanuit passie en bevlogenheid (her)ontdekken ze wat er zo sterk is aan wat ze doen. Aan hun project of product. Aan hun dromen en visies. Aan hun merk of hun unieke skills.

Door samen zo te verbinden rond die diep gevoelde waarde in hun communicatie raakt dat wat in Storification wordt ontdekt geworteld in hun harten en hoofden. En komt het moeiteloos terecht in alle communicatieve momenten in hun werk.


Welke past bij jullie doel?

  • Storification - Boost Your Brand

    Komt in jullie communicatie het merkverhaal sterk genoeg terug? Vind de logische verbinding met jullie werk, ontdek nieuwe manieren van vertellen, stel vast wat werkt en oefen voor de praktijk.

  • Storification - Discovery Session

    Vertellen jullie een vrij generiek verhaal en bestaat het gevoel dat het sterker kan? Laten we dan samen onderzoeken wat de meest krachtige vorm is en hoe jullie dat levendig kunnen uitdragen.

  • Storification - Team or Project Branding

    Weet de rest van de organisatie voldoende wat ze aan jullie hebben als team of project? Zet jullie eigen drive en geloof om in aanstekelijke communicatie waarmee jullie je sterker neerzetten in het netwerk.

Hoe het werkt

Elk Storification programma werkt in de basis hetzelfde: het team gaat samen uitdagende werkvormen aan, waarin ze allemaal uitgenodigd worden om te zeggen wat ze willen zeggen. Letterlijk, want zeggen wat je denkt dat gezegd moet worden is ‘verboden’. En de werkvormen voorkomen dat je met anderen in de groep kunt meepraten. Je moet dus wel vertellen wat je écht vindt, wat je écht wilt vertellen.

Op die manier wordt de onderstroom zichtbaar. Het meta gesprek (‘hoe we denken dat het moet’) wordt geparkeerd en daaronder komt iets verbluffends bloot te liggen: de meest creatieve taal, spitsvondige argumenten en voelbare passie. Dit is waar jullie aanstekelijkheid en overtuigingskracht in huist. Elk van de deelnemers belicht dit vanuit de eigen context in het werk.

De trainer helpt jullie om dat proces voort te bewegen richting resultaat. We helpen om niet te verzanden in discussies, maar gouden vondsten op te rapen. En gidsen jullie tussen de kaders van jullie situatie (bijvoorbeeld een overkoepelend merkverhaal of andere voorwaarden) om die in jullie voordeel te gebruiken in plaats van erin verstrikt te raken.

In het programma staan jullie veel voor de groep. Jullie proberen uit, scherpen aan. Inspireren elkaar. En zo wordt beetje bij beetje ‘het verhaal’ zichtbaar: dat krachtige wat jullie altijd al tussen de gesprekken door voelden, maar niet onder woorden konden brengen.

En zelfs na de training doet dat ene verhaal er niet toe. Jullie leren dat de kracht juist erin zit om het in alle verschillende situaties, in steeds andere contexten - op een passende wijze - bloedmooi neer te zetten.

Wat je eruit haalt

Merkbaar effect
in de praktijk

De trainer gidst het proces in lijn met jullie doelstellingen. In zekere zin is Storification dus ook altijd op maat. Wat willen jullie bereiken? Daarmee gaan we aan het werk!

Enthousiasme en Zelfvertrouwen

De verbinding met authentieke bevlogenheid zorgt voor nieuwe energie die je zeker terug zult zien in jullie aanstaande communicatieve momenten.

Duidelijke
thema’s

We stellen samen helder vast welke thema’s in jullie voordeel werken. Deze oefenen we ‘voor het echie’ en brengen jullie daardoor met gemak naar de praktijk.

Lessen voor
het leven

Jullie doelstelling is het werkmateriaal. Maar de werkvorm is een communicatie training. Elke deelnemer groeit als authentieke communicator.

“In essentie gaat dit over merkcultuur”

“De kerngedachte achter Storification is dat als er een groep is, het de groep is die communiceert. Nooit het individu. Vanuit de persoon lijkt dat zo, omdat het kwetsbaar is om zichtbaar te zijn, de aandacht op je gericht te krijgen. Het voelt persoonlijk…

Wij spreken over merkcultuur. Want je hebt een groep (cultuur) en iets waar zij voor staan (project, product, merk, visie).

Als je dat wilt versterken, dan moet je geen (bedachte) communicatie instuderen. Je moet dan in het netwerk losmaken wat in de harten en hoofden wel zit, maar door teveel nadenken heel vaak niet tot uiting komt.

Dat is precies wat Storification doet. Het is een simpele logica: dat waar het in het netwerk over gaat, daar zal de cultuur zich naar vormen. Gaat het in een team over ‘nadenken over’ communicatie? Of het ‘ervaren van’ het unieke verhaal?”